مدیر اداره بازاریابی و فروش انتشارات دانشگاه تشریح کرد: حضور فعال در نمایشگاههای استانی کتاب

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۷/۷ | 

گستردگی جغرافیای کشور و عدم امکان اطلاع رسانی به صورت فردی و فاقد سازماندهی و برنامه ریزی منسجم در کنار زمینه بالقوه موجود در راستای معرفی و ترویج علم باعث اقبال و توجه ویژه مولفین به ارائه آثار خود در نمایشگاههای استانی شده است.
با توجه به نزدیکی ایام برگزاری نمایشگاههای استانی کتاب در سطح کشور، یوسف درفش کاویان، مدیر اداره بازاریابی و فروش انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام در گفتگو با خبرنگار معاونت پژوهشی اذعان کرد: از سال ۱۳۹۴ شرکت فعال در نمایشگاههای استانی کتاب در کنار نمایشگاههای بین المللی کتاب در دستور کار معاونت پژوهشی قرار گرفت و منشورات دانشگاه در ۵ تا ۸ نمایشگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه گردید. اما با توجه به عدم توجیه این امر از منظر اقتصاد نشر و محاسبات مبتنی بر هزینه و فایده، در سال ۱۳۹۷ تصمیم بر عدم حضور در این نمایشگاهها به صورت مستقیم گرفته شد.

وی در ادامه افزود، در سال ۱۳۹۷ پیمانکاری جهت برگزاری این نمایشگاهها شناسایی و موقتا اقدام به همکاری شد. به طور همزمان و پس از انجام مطالعات میدانی و همفکری با سایر ناشران و دست اندرکاران امر تصمیم بر این شد تا علاوه بر پرداخت به وجه سنتی غالب، نسبت به استفاده از ظرفیت بالقوه بسیار ارزشمند دانشجویان بومی دانشگاه به صورت هم افزا در زمان برگزاری این رویداد فرهنگی در هر استان استفاده شود. بدین ترتیب گروهی از دانشجویان بومی هر استان در طول برگزاری نمایشگاه نسبت به شناسایی اشخاص، گروهها و نهادهای هدف انشارات دانشگاه جهت معرفی منشورات اقدام می نمایند. بدین ترتیب زنجیره منسجمی از نخبگان استانی و محلی که بعضا از فارغ التحصیلان دانشگاه هستند شکل خواهد گرفت که میتواند منشا اثرات بسیار ارزنده ای باشد.

کاویان در ادامه عنوان کرد، در اولین نمایشگاه استانی امسال که از دهم مهرماه و به طور همزمان در دو استان کردستان و خراسان شمالی برگزار خواهد شد، با توجه به قوانین حاکم بر برگزاری نمایشگاههای استانی، ۳۴۰ عنوان از منشورات در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.




CAPTCHA

دفعات مشاهده: 555 بار   |   دفعات چاپ: 55 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر